Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
Zespołu Szkół w Przysietnicy
na rok 2014/2015
 
Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:
· Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły;
· Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka;
· Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju
· Rozwijanie samorządności wśród uczniów
 
Założenia na rok szkolny 2014/2015
· Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
· Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
· Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
· Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
· Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych;
· Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach;
· Uświadomienie roli dziecka jako ucznia w rodzinie i społeczności lokalnej.
 
ZADANIA DO WYKONANIA:
| 
             Terminy  | 
            
             Zadania i sposoby ich realizacji  | 
            
             Cele  | 
            
             Współpraca  | 
        
| 
             
 WRZESIEŃ  | 
            
             
 1. Przeprowadzenie wyborów na przewodniczącego SU. 
 2. Opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2013/2014. 
 3. Włączenie się w projekt „Cudowna moc bukietów” - przygotowanie stoiska z tradycyjnymi wypiekami naszych babć - malowanie twarzy maluchom. 
 4. Udział w akcji "Sprzątanie świata" 
  | 
            
             -Kształcenie postawy społecznej, -Wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów -Rozwijanie samorządności -Integracja społeczności szkolnej -Dbanie o porządek w szkole i poza nią  | 
            
             
 Współpraca z wychowawcami klas Współpraca z LOP  | 
        
| 
             
 PAŹDZIERNIK  | 
            
             
 1. Wykonanie dekoracji oraz przygotowanie życzeń i drobnych upominków dla nauczycieli i pracowników szkoły z okazji Dnia Edukacji Narodowej. - konkurs dla uczniów- nominowanie nauczycieli w 10 kategoriach. 
 2. Udział w uroczystym ślubowaniu klas pierwszych szkoły podstawowej i gimnazjum-przygotowanie i wręczenie upominków. 
 3. Aktualizowanie gazetki Samorządu. 
 4. Zorganizowanie dyskoteki dla klas I-III i IV- VI SP : - przygotowanie bufetu z napojami i popcornem i ciastem, - malowanie twarzy maluchom . 
 5. Akcja „Zdrowy kąsek”. 
  | 
            
             -Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć, wdzięczności za trud, podziękowania za pracę, rozbudzanie szacunku -Integracja społeczności szkolnej -Wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów 
 -Rozwijanie samorządności  | 
            
             
 Współpraca z wychowawcami klas pierwszych SP i gimnazjum 
 
 Współpraca z rodzicami, wychowawcami klas 
  | 
        
| 
             
 LISTOPAD  | 
            
             
 1. Włączenie się w obchody Święta Niepodległości: -Zredagowanie gazetki na temat odzyskania niepodległości. 
 2. Udział w obchodach Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka- wykonanie gazetki ściennej. 
 2. Pomoc w organizacji zabawy andrzejkowej. 
  | 
            
             -Wzbudzanie szacunku dla tradycji -Kształtowanie postawy patriotycznej i obywatelskiej -Integracja społeczności szkolnej i rodziców  | 
            
             
 Współpraca z wychowawcami klas; 
  | 
        
| 
             
 GRUDZIEŃ  | 
            
             1. 5 grudnia pod hasłem „DZIEŃ MIKOŁAJKOWY” - dzień bez mundurka, obdarowanie uczniów szkoły słodyczami. 
 2. Udział w akcji „I Ty możesz zostać św. Mikołajem”- zbiórka produktów spożywczych dla rodzin potrzebujących, pozyskanie sponsorów. 
 3. Udział w projekcie „Nocne poszukiwanie św. Mikołaja”- przywitanie gości, czuwanie nad bezpieczeństwem młodszych uczniów. 
 4. 10 grudnia Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka- wykonanie gazetki ściennej w celu upamiętnienia ogłoszenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. 
 5. Zorganizowanie konkursu na „Bombkę Bożonarodzeniową” dla wszystkich uczniów Zespołu Szkół. 
 6. „Wigilia” -wręczenie kartek nauczycielom i pracownikom szkoły wraz z drobnymi upominkami, -przygotowanie plakatu świątecznego z życzeniami dla Rady Pedagogicznej i uczniów szkoły, - wspólne kolędowanie. 
 7. Przygotowanie gazetki ściennej o tematyce świątecznej. 
 8. Włączenie się w dekorowanie korytarza szkolnego. 
 9. Akcja „Zdrowy Kąsek” 
  | 
            
             -Wywoływanie empatii, rozbudzanie chęci niesienia pomocy -Kultywowanie tradycji, uwrażliwianie na piękno i estetykę -Integracja klas -Zachęcanie do działania, rozwijanie ekspresji twórczej młodzieży  | 
            
             
 Współpraca z wychowawcami klas; opiekunami organizacji szkolnych: SK PCK i Wolontariatu 
  | 
        
| 
             
 STYCZEŃ  | 
            
             1. Jesteśmy „SZKOŁĄ z Pasją”- wykonanie gazetki ściennej, prezentacja szkolnych kół zainteresowań. 
 2. Akcja „Zdrowy Kąsek”. 
 3. Pomoc w przygotowanie zabawy karnawałowej. 
 4. Podsumowanie pracy SU w I półroczu.  | 
            
             -Integracja społeczności szkolnej -Rozwijanie samorządności  | 
            
             Współpraca z opiekunami organizacji szkolnych  | 
        
| 
             
 LUTY  | 
            
             
 1. Tłusty Czwartek- pączki dla wszystkich. 
 2. „Wierszem łatwiej i weselej” czyli rymowanki, wyliczanki i inne sposoby na zapamiętanie szkolnych wiadomości. 
  | 
            
             -Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć -Integracja społeczności szkolnej  | 
            
             Współpraca z wychowawcami klas; 
  | 
        
| 
             
 MARZEC  | 
            
             
 1. Obchody Dnia Kobiet – „Każda kobieta zasługuje na kwiaty”. 
 2. Wykonanie gazetek okolicznościowych. 
 3. Pierwszy Dzień Wiosny – „Bawimy się wspólnie” -Wszyscy uczniowie przychodzą przebrani - Konkurs na najpiękniejszy wiosenny wystrój sal. 4. Akcja „Zdrowy kąsek”. 
 
  | 
            
             -Integracja społeczności szkolnej -Aktywizowanie uczniów, rozwijanie kultury osobistej, wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości u uczniów 
  | 
            
             
 Współpraca z wychowawcami klas; koordynatorami zespołu „Trzymaj Formę”  | 
        
| 
             
 KWIECIEŃ  | 
            
             
 1. Czuję się bezpieczny w szkole -Gazetki tematyczne, plakaty, „Agresji mówimy NIE” 
 2. Wielkanoc– życzenia dla nauczycieli i pracowników szkoły. 
 3. Obchody Dnia Ziemi- ubieramy się na zielono; wykonanie gazetki okolicznościowej 
 4. Międzyklasowy konkurs mody ekologicznej 
 6. Wykonanie gazetki nawiązującej do Międzynarodowego Święta Pracy i Dnia Flagi  | 
            
             - Integracja społeczności szkolnej - Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć -Rozwijanie samorządności Kształtowanie postawy patriotycznej i obywatelskiej  | 
            
             
 Współpraca z pedagogiem szkolnym; z LOP;  | 
        
| 
             
 MAJ  | 
            
             
 1. Uczczenie rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja - udział całej społeczności uczniowskiej w uroczystości organizowanej z tej okazji. 
 2. Wykonanie gazetek okolicznościowych: - Konstytucja 3 Maja - Dzień Matki 
 3. Konkurs na „ Najpiękniejszy opis Mamy” dla klas I-III SP 
 4. Dzień Patrona- włączenie się w obchody Dnia Szkoły. 
 5. Akcja „Zdrowy Kąsek”. 
 
  | 
            
             - Kształtowanie postawy patriotycznej i obywatelskiej - Kształtowanie postawy wdzięczności i szacunku dla rodziców - Integracja społeczności szkolnej  | 
            
             
 Współpraca z wychowawcami klas; 
  | 
        
| 
             
 CZERWIEC  | 
            
             
 1. Międzynarodowy Dzień Dziecka- włączenie się w przygotowanie imprez sportowych. 
 2. Dzień Ojca– gazetka okolicznościowa, konkurs „Super Tata”. 
 3. Sporządzenie sprawozdania z pracy Samorządu w roku szkolnym 2014/2015. 
 4. Akcja „Zdrowy kąsek”. 
 5. Wykonanie gazetki ściennej na temat „Bądź bezpieczny w wakacje”.  | 
            
             -Integracja społeczności szkolnej -Wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów -Rozwijanie samorządności  | 
            
             Współpraca z wychowawcami klas; Nauczycielami wychowania fizycznego; koordynatorami zespołu „Trzymaj Formę”  | 
        
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego będzie aktualizowany na bieżąco w zależności od potrzeb szkoły, nieplanowanych uroczystości, konkursów, apeli, prac społecznych itd.
Opiekunowie SU
Ewelina Musiał, Tomasz Skut