Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
Zespołu Szkół w Przysietnicy
na rok 2014/2015
Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:
· Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły;
· Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka;
· Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju
· Rozwijanie samorządności wśród uczniów
Założenia na rok szkolny 2014/2015
· Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
· Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
· Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
· Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
· Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych;
· Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach;
· Uświadomienie roli dziecka jako ucznia w rodzinie i społeczności lokalnej.
ZADANIA DO WYKONANIA:
Terminy |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Cele |
Współpraca |
WRZESIEŃ |
1. Przeprowadzenie wyborów na przewodniczącego SU.
2. Opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2013/2014.
3. Włączenie się w projekt „Cudowna moc bukietów” - przygotowanie stoiska z tradycyjnymi wypiekami naszych babć - malowanie twarzy maluchom.
4. Udział w akcji "Sprzątanie świata"
|
-Kształcenie postawy społecznej, -Wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów -Rozwijanie samorządności -Integracja społeczności szkolnej -Dbanie o porządek w szkole i poza nią |
Współpraca z wychowawcami klas Współpraca z LOP |
PAŹDZIERNIK |
1. Wykonanie dekoracji oraz przygotowanie życzeń i drobnych upominków dla nauczycieli i pracowników szkoły z okazji Dnia Edukacji Narodowej. - konkurs dla uczniów- nominowanie nauczycieli w 10 kategoriach.
2. Udział w uroczystym ślubowaniu klas pierwszych szkoły podstawowej i gimnazjum-przygotowanie i wręczenie upominków.
3. Aktualizowanie gazetki Samorządu.
4. Zorganizowanie dyskoteki dla klas I-III i IV- VI SP : - przygotowanie bufetu z napojami i popcornem i ciastem, - malowanie twarzy maluchom .
5. Akcja „Zdrowy kąsek”.
|
-Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć, wdzięczności za trud, podziękowania za pracę, rozbudzanie szacunku -Integracja społeczności szkolnej -Wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów
-Rozwijanie samorządności |
Współpraca z wychowawcami klas pierwszych SP i gimnazjum
Współpraca z rodzicami, wychowawcami klas
|
LISTOPAD |
1. Włączenie się w obchody Święta Niepodległości: -Zredagowanie gazetki na temat odzyskania niepodległości.
2. Udział w obchodach Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka- wykonanie gazetki ściennej.
2. Pomoc w organizacji zabawy andrzejkowej.
|
-Wzbudzanie szacunku dla tradycji -Kształtowanie postawy patriotycznej i obywatelskiej -Integracja społeczności szkolnej i rodziców |
Współpraca z wychowawcami klas;
|
GRUDZIEŃ |
1. 5 grudnia pod hasłem „DZIEŃ MIKOŁAJKOWY” - dzień bez mundurka, obdarowanie uczniów szkoły słodyczami.
2. Udział w akcji „I Ty możesz zostać św. Mikołajem”- zbiórka produktów spożywczych dla rodzin potrzebujących, pozyskanie sponsorów.
3. Udział w projekcie „Nocne poszukiwanie św. Mikołaja”- przywitanie gości, czuwanie nad bezpieczeństwem młodszych uczniów.
4. 10 grudnia Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka- wykonanie gazetki ściennej w celu upamiętnienia ogłoszenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.
5. Zorganizowanie konkursu na „Bombkę Bożonarodzeniową” dla wszystkich uczniów Zespołu Szkół.
6. „Wigilia” -wręczenie kartek nauczycielom i pracownikom szkoły wraz z drobnymi upominkami, -przygotowanie plakatu świątecznego z życzeniami dla Rady Pedagogicznej i uczniów szkoły, - wspólne kolędowanie.
7. Przygotowanie gazetki ściennej o tematyce świątecznej.
8. Włączenie się w dekorowanie korytarza szkolnego.
9. Akcja „Zdrowy Kąsek”
|
-Wywoływanie empatii, rozbudzanie chęci niesienia pomocy -Kultywowanie tradycji, uwrażliwianie na piękno i estetykę -Integracja klas -Zachęcanie do działania, rozwijanie ekspresji twórczej młodzieży |
Współpraca z wychowawcami klas; opiekunami organizacji szkolnych: SK PCK i Wolontariatu
|
STYCZEŃ |
1. Jesteśmy „SZKOŁĄ z Pasją”- wykonanie gazetki ściennej, prezentacja szkolnych kół zainteresowań.
2. Akcja „Zdrowy Kąsek”.
3. Pomoc w przygotowanie zabawy karnawałowej.
4. Podsumowanie pracy SU w I półroczu. |
-Integracja społeczności szkolnej -Rozwijanie samorządności |
Współpraca z opiekunami organizacji szkolnych |
LUTY |
1. Tłusty Czwartek- pączki dla wszystkich.
2. „Wierszem łatwiej i weselej” czyli rymowanki, wyliczanki i inne sposoby na zapamiętanie szkolnych wiadomości.
|
-Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć -Integracja społeczności szkolnej |
Współpraca z wychowawcami klas;
|
MARZEC |
1. Obchody Dnia Kobiet – „Każda kobieta zasługuje na kwiaty”.
2. Wykonanie gazetek okolicznościowych.
3. Pierwszy Dzień Wiosny – „Bawimy się wspólnie” -Wszyscy uczniowie przychodzą przebrani - Konkurs na najpiękniejszy wiosenny wystrój sal. 4. Akcja „Zdrowy kąsek”.
|
-Integracja społeczności szkolnej -Aktywizowanie uczniów, rozwijanie kultury osobistej, wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości u uczniów
|
Współpraca z wychowawcami klas; koordynatorami zespołu „Trzymaj Formę” |
KWIECIEŃ |
1. Czuję się bezpieczny w szkole -Gazetki tematyczne, plakaty, „Agresji mówimy NIE”
2. Wielkanoc– życzenia dla nauczycieli i pracowników szkoły.
3. Obchody Dnia Ziemi- ubieramy się na zielono; wykonanie gazetki okolicznościowej
4. Międzyklasowy konkurs mody ekologicznej
6. Wykonanie gazetki nawiązującej do Międzynarodowego Święta Pracy i Dnia Flagi |
- Integracja społeczności szkolnej - Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć -Rozwijanie samorządności Kształtowanie postawy patriotycznej i obywatelskiej |
Współpraca z pedagogiem szkolnym; z LOP; |
MAJ |
1. Uczczenie rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja - udział całej społeczności uczniowskiej w uroczystości organizowanej z tej okazji.
2. Wykonanie gazetek okolicznościowych: - Konstytucja 3 Maja - Dzień Matki
3. Konkurs na „ Najpiękniejszy opis Mamy” dla klas I-III SP
4. Dzień Patrona- włączenie się w obchody Dnia Szkoły.
5. Akcja „Zdrowy Kąsek”.
|
- Kształtowanie postawy patriotycznej i obywatelskiej - Kształtowanie postawy wdzięczności i szacunku dla rodziców - Integracja społeczności szkolnej |
Współpraca z wychowawcami klas;
|
CZERWIEC |
1. Międzynarodowy Dzień Dziecka- włączenie się w przygotowanie imprez sportowych.
2. Dzień Ojca– gazetka okolicznościowa, konkurs „Super Tata”.
3. Sporządzenie sprawozdania z pracy Samorządu w roku szkolnym 2014/2015.
4. Akcja „Zdrowy kąsek”.
5. Wykonanie gazetki ściennej na temat „Bądź bezpieczny w wakacje”. |
-Integracja społeczności szkolnej -Wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów -Rozwijanie samorządności |
Współpraca z wychowawcami klas; Nauczycielami wychowania fizycznego; koordynatorami zespołu „Trzymaj Formę” |
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego będzie aktualizowany na bieżąco w zależności od potrzeb szkoły, nieplanowanych uroczystości, konkursów, apeli, prac społecznych itd.
Opiekunowie SU
Ewelina Musiał, Tomasz Skut